Kommunikation, der går rent ind!
Effektiv kommunikation handler om at have et klart budskab, der gentages igen og igen, indtil målgruppen har hørt, forstået og handlet på det.
Få skabt en effektiv kommunikationsplan,
som får folk til at reagere.
Føler du, de aldrig lytter?
Det kan have stor betydning for din forretning, hvis hverken medarbejdere, kunder eller andre interessenter lytter efter eller forstår, hvad et er, du forsøger at kommunikere!
Læg en kommunikationsplan, der får dem både til at lytte, tænke, forstå og handle!
God kommunikation handler op at skære budskabet ind til benet, så det er nemt både at opfatte og forstå. Samt sige det samme igen og igen på en interessant, engagerende og spændende måde.
Det kan vi hjælpe dig med!
Lytte!
Hvad er det vigtigste element i dit budskab? Det, som du vil have dem til at forstå.
Tænke!
Stil dem de rigtige spørgsmål, som får dem til at tænke over deres nuværende situation.
Forstå!
Giv dem en plan, de kan handle efter, når de har forstået vigtigheden af dit budskab.
Handle!
Få dem til at handle på budskabet ved at fortælle, hvor godt det bliver, når de gør det.
Hvad er god
kommunikation?
Kommunikation handler grundlæggende om at få overført et budskab fra afsenderen til modtageren gennem et eller andet medie. Det kan være tale, skrift, video eller noget helt fjerde. En god kommunikationsplan sikrer, at du har grundelementerne til alle de medier, du vil kommunikere på — og at modtagerne nemt kan forstå og reagere på dit budskab.
Skab grundlaget for god kommunikation
Formår du at kommunikere klart og tydeligt, så alle kan forstå det, er der næsten ingen grænser for, hvad du kan opnå. Men det kræver, at du mestrer tre ting:
- At få sagt det, så det bliver forstået
- At du er interessant at høre på
- At du inspirerer til forandring
Folk følger dig derhen, hvor du fører dem
Med et klart og tydeligt budskab, der er nemt at forstå, undgår du, at folk misforstår dig. For så gør de måske det stik modsatte af, hvad du vil have dem til. Eller vælger dig fra, fordi de er forvirrede over, hvad det er, du siger til dem.
Men har folk først forstået dit budskab, er de ikke længere forvirret over, hvad det er, du vil dem. Så handler de på det, du siger, og går i den retning, som du peger.
Skal budskabet stå klart, kræver det, at du opbygger og planlægger det, du vil kommunikere på en måde, så du får filtreret al støjen og alle de elementer fra, der kan risikere at forvirre modtagerne.
For folk reagerer kun på et budskab, de kan forstå!
Sig det, så det er interessant
Synes folk ikke, det du siger, er interessant at høre på, begynder de at dagdrømme eller huske alt det andet, de skal nå. Så bliver du hurtigt valgt fra, uanset hvor vigtigt et budskab, du ønsker at overbringe dem.
Skal du gøre dit budskab interessant for målgruppen, skal du gøre det relevant for dem ved at inddrage dem selv i historien. Derfor skal du starte med noget, de kan genkende fra deres hverdag, der handler om det budskab, du vil overbringe dem.
Det får folk til at lytte, fordi det du siger, pludselig giver mening for dem.
Inspirér dem til at handle
Al forandring er svær. For det kræver ekstra mentale kræfter at omfavne og forstå alt det nye. Det øger folks modvilje mod at reagere på det, du siger.
Skal du have folk til at handle på dit budskab, skal du starte med at få dem til at forestille sig, hvor godt det bliver, når de først får det gjort. Det giver dem noget at glæde sig til.
Dernæst skal du give dem en plan, der virker nem og let at gå til. Afslut med at give dem det sidste lille puf, der får dem til at handle på det, du har sagt.
Kommunikation,
de reagerer på
Forestil dig, hvor fantastisk det er at blive hørt og forstået, og se kunder, medarbejdere og andre interessenter handle på din kommunikation.
Vi hjælper dig til større succes med din kommunikation ved at skabe:
Fundamentet for al din kommunikation
Skal du lykkes med din kommunikation, skal den bygges på et stærkt fundament. Det hjælper vi dig med at skabe ved at bygge:
- Grundlaget for firmaets overordnede storytelling
- Et rammeværk for al firmaets kommunikation
- En one-liner, der forklarer, hvad det er, I tilbyder
Fundamentet for jeres næste kampagne
Skal du have succes med den næste kommunikations- eller marketing-kampagne, kræver det et klart budskab. Vi skaber:
- Grundlaget for kampagnens storytelling
- Rammeværket for kampagnens budskaber
- De enkelte elementer til kampagnen
Få flere YES!-øjeblikke i din kommunikation!
Med et klart budskab baseret på en stærk kommunikationsplan hjælper vi dig med at blive hørt og forstået — uanset målgruppen eller mediet!
Det er klaret i tre lette trin:
- Du kontakter os for at få hjælp til at planlægge og opbygge din kommunikation.
2. Sammen får vi bygget et solidt fundamentet for din kommunikation, så den fungerer på alle medier.
3. Du mærker straks den forskel, det gør, når du kommunikerer stærkt. Folk reagerer og gør det, du forventer!
Det er trist ikke at blive forstået
Ligegyldigt hvilket medie du vælger, skal din kommunikation være i stand til at bryde gennem støjen. Det er svært i en hverdag, hvor vi alle sammen konstant bombarderes med budskaber og tilbud, der kæmper om at få vores opmærksomhed.
Derfor er det vigtigt, at du lægger en stærk plan for din kommunikation. Eller får hjælp af en erfaren partner som Kommunikations- og marketingbureauet YES!
Bygget på et solidt fundament
Vi udvikler kommunikationsplaner med et klart budskab baseret på StoryBrand-konceptet. Det har skabt fantastiske resultater for alt lige fra store multinationale firmaer som Procter & Gamble over helt almindelige virksomheder og til startups og soloselvstændige over hele verden.
Selv har vi mere end 30 års erfaring med kommunikation og formidling. Vi er bl.a. uddannet cand.comm og Certificeret StoryBrand Guide, har hjulpet masser af danske firmaer og kan også hjælpe dig med af forfine din kommunikation.
Online-kommunikation er ekstra svært:
Derfor reagerer kunderne ikke på din online marketing!
Får du ikke nok ud af din online markedsføring? Eller salg og henvendelser nok fra jeres hjemmeside, jeres email-kampagner, eller jeres tilstedeværelse på de sociale medier.
Så er du ikke alene!
I denne e‑bog får du:
- de 6 mest almindelige grunde til, at kunderne ikke reagerer
- opskriften på, hvordan du skaber en kunderejse, der virker
Så hold op med at kaste penge efter markedsføringskampagner, der forvirrer kunderne og ikke giver dig nogen salg!
Hent e‑bogen her, og lær, hvordan du skaber en kunderejse med klare budskaber, dine kunder kan forstå, og som får dem til at reagere!
Få kunderne til at reagere nu!
Copywriterne, der sikrer dig, de siger
Præstemarksvej 20–22
4653 Karise
Tlf.: 29 72 55 73
CVR: 36679220
Mail: info@yes-marketing.dk
Sidste nyt på vores blog:
Sådan bruger du bøger i markedsføringen
Hvor mange penge bruger dit firma på reklamegaver? Hvorfor ikke anvende det budget på bøger, du kan anvende i din markedsføring. Læs her hvordan!