Sådan skriver du en sikker ankertekst
Ryster du også på hånden, når du skal skrive en ankertekster? Så læs med her, og find ud af, hvad der er op og ned på sikre ankertekster.
Der var en gang, hvor det var nemt nok at skrive ankertekster i de artikler, du brugte i din linkbuilding. Du skulle bare bruge det søgeord som ankertekst, du ønskede den pågældende side på din hjemmeside skulle ranke for i søgeresultaterne. Så kunne du nemt øge placeringen af siden på Google. Det handlede bare om at have links nok. Det er den type ankertekst, der kaldes for en exact match ankertekst.
Du kunne også please Google og dem der læste artiklen, ved at skrive en mere beskrivende ankertekst, hvor søgeordet indgik. Det kaldes for en phrase match ankertekst. Den beskrivende tekst gjorde det nemmere for læserne at afgøre, hvorvidt linket førte hen til noget, de havde lyst til at læse mere om. Derved kunne ankerteksten ligefrem gøres til en hel lille salgstale for siden.
Men en dag fik Google nok. Det var for nemt at manipulere placeringerne i søgemaskinerne ved hjælp af denne form for ankertekster. For selvfølgelig blev det misbrugt af dem, der havde råd til at få udgivet hundrede eller tusindvis af artikler på alverdens sider på nettet med exact match ankertekster hjem til deres egen hjemmeside. Derved kunne de lynhurtigt få deres egen hjemmeside til at ranke for søgeord, som de måske ikke var helt berettigede til.
Hvad er en ankertekst?
En ankertekst er et eller flere i sammenhæng fremhævede ord i en tekst, der fungerer som link til en anden side på internettet. Når brugeren klikker på ankerteksten, føres vedkommende til den side, som teksten fungerer som link til. Ankertekster er oftest fremhævet med blå tekstfarve. Til at kode linket ind i teksten og fremhæve denne som en ankertekst, anvendes HTML-koden ”a href”. I koden indgår der selve den webadresse (URL), der linkes til, samt den tekst der skal fungere som ankerteksten for linket.Google Pengiun straffer dig for overoptimerede ankertekster
I deres kamp for at komme denne form for link-spam til livs, indførte Google i 2012 den såkaldte Penguin-algoritme, der netop fanger brugen af overoptimerede ankertekster og links fra hjemmesider af lav kvalitet – også kaldet splogs (forkortelse af spam-blogs). Her gik Google benhårdt efter bl.a. misbrug af exact match ankertekster.
I samme åndedrag indførte Google også deres Panda-algoritme, der slår ned på overoptimerede hjemmesider, sider med tyndt eller kopieret indhold, samt hjemmesider med en dårlig brugergrænseflade. De to algoritmer spiller stadig en vigtig betydning den dag i dag. De benytter et mere holistisk syn på hjemmesiden som grundlag for deres vurdering. Det vil sige, at det i høj grad er sidens helhedsindtryk og hvor godt de forskellige parametre er optimerede, der afgør sidens placering i søgeresultaterne. Der findes ingen vidunderparametre – alle parametre tæller med.Der findes ingen sikre ankertekster – alt med måde
Helhedsindtrykket gælder også for ankertekster. For selv om indførelsen af Penguin med et trylleslag fik alle, der udgav tekster på nettet, til at erstatte alle deres exact match ankertekster med generiske ankertekster uden brug af søgeord, så handler det i den sidste ende om, hvor varierede og naturlige ankerteksterne til en given hjemmeside er.
Det er det samlede helhedsindtryk, der afgør, hvorvidt Google Penguin straffer for overoptimerede links eller ej. Det skal virke naturligt og se tilpas varieret ud.
Vurderingen af ankertekster gælder kun eksterne links
Når det kommer til interne links på din hjemmeside (links til en anden side på hjemmesiden), kan du skrive dine ankertekster, som du har lyst til. Her hjælper brugen af exact og phrase match ankertekster nemlig Google til at vurdere din indbyrdes prioritering af de forskellige sider på hjemmesiden. Så har du to eller flere sider, der ranker for samme eller beslægtede søgeord, kan du bruge ankerteksterne til at sikre dig, at det er den side, du finder mest relevant for søgeordet, Google viser først i søgeresultaterne. Det gør du ved at linke mere til den pågældende side med det søgeord, som du ønsker siden skal outranke andre sider på hjemmesiden for. Ankerteksterne bliver først et problem, når vi taler om de ankertekster der linker hjem til din hjemmeside fra andre sider på nettet. Ser fordelingen af de forskellige ankerteksttyper ikke naturlig ud, kan det være et tegn på, at du har købt dig til links – og den slags slår Google ned på.Så der er ikke nogen form for ankertekster, der er mere sikre end andre – og du får ikke automatisk en Penguin-straf, bare fordi du har et par exact match links hjem til din hjemmeside.
Det er det samlede helhedsindtryk, der afgør, hvorvidt Google Penguin straffer for overoptimerede links eller ej. Det skal se naturligt ud og virke tilpas varieret, for at du ikke skal have grund til bekymring.
Hvad det helt præcist betyder og hvordan du sikrer en naturlig fordeling af ankertekster i din linkbuilding, kommer vi tilbage til sidst i artiklen.
Tidligere kunne ankerteksten slå en krog i læseren. I dag skriver de fleste dem helst så neutrale og generiske som muligt af frygt for at få tildelt en Penguin-straf fra Google.
Mange former for ankertekster
Der findes mange forskellige måder at skrive ankertekster på. Den største forskel på ankerteksterne er, hvorvidt de indeholder det søgeord, siden der linkes til, skal ranke for i Google eller om ankerteksten ikke indeholder nogen søgeord eller søgefrase.
Vil du sikre dig bedst muligt mod at få en straf for over-optimerede links, skal du altså sørge for at anvende en bred vifte af de forskellige former for ankertekster, der findes. Vi har samlet en række forskellige former for ankertekster, du kan skifte imellem. De forskellige former for ankertekster er enten unikke, en variant af phrase match eller består af en kombination af to eller flere andre varianter af ankertekster.
Lad os se nærmere på de forskellige former for ankertekster. Efter oversigten kan du læse mere om de forskellige typer og se nogle konkrete eksempler.
Ankerteksttyper
Grundlæggende set findes der 6 forskellige former for ankertekster og så en række variationer og miks af disse, der kan anvendes, når du skriver ankertekster. Målsætningen er at have en naturlig variation af ankertekster til de links, der peger hjem til din hjemmeside. Her ser du en oversigt over de 15 mest udbredte former for ankertekster i en ikke-prioriteret rækkefølge. Senere i artiklen dykker vi ned i hver af de forskellige typer af ankertekster, for at se nærmere på hvordan de anvendes.- Exact match – Her udgøres ankerteksten af selve det søgeord eller den søgeordsfrase, du vil have siden, du linker til, skal ranke for i søgeresultaterne.
- Phrase match – Her indgår søgeordet eller hele søgefrasen sammen med noget af den omkringstående tekst i den ankertekst, du linker til siden med.
- Partial match – Lidt det samme som Phrase match. Her indgår en del af søgeordet eller nogle ord fra søgeordsfrasen eventuelt sammen med anden tekst i ankerteksten til den side, som du ønsker, at siden du linker hjem til, skal ranke for.
- Branded – Her anvendes jeres firmanavn, et produktnavn, et varemærke eller et handelsnavn som ankertekst.
- Forfatternavn – Dit navn fungerer som link til den side, du gerne vil have til at ranke for det søgeord, din tekst omhandler. Denne form for ankertekst kræver et rel=”author” for at virke efter hensigten. Ses oftest brugt i forbindelse med gæsteblogindlæg eller artikler med forfatterboks, der linker hjem til jeres hjemmeside.
- Naked URL – Her er selve webadressen (URL’en) ankerteksten
- Generisk – Her udgøres ankerteksten af nogle ord, der ikke har relevans eller tilknytning til søgeordet eller søgefrasen. Typiske eksempler er ”her”, ”læs mere” eller lignende.
- LSI/Semantiske søgeord – Ankerteksten udgøres af et synonym eller et nært beslægtet ord til søgeordet.
- Title tag – Title tag for den side du linker til, anvendes som ankertekst. Dette link vil oftest være af typen phrase match, da title tag altid bør indeholde sidens vigtigste søgeord.
- Billed ALT-tags – Teksten i et ALT-tag regnes altid for en ankertekst. Da ALT-tag oftest også indeholder det vigtigste søgeord, kan denne type ankertekst også ses som et phrase match.
- No text – Situationen hvor et billede ikke har noget ALT-tag. Det kan også være en knap med f.eks. et ikon eller en anden grafisk repræsentation uden beskrivende ALT-tag, der fungerer som link til siden.
- Specialtegn – En anden variant af no text ankertekster, er at bruge specialtegn i tegnsættet som f.eks. en pil eller lignende som ankertekst.
- Brand + Exact match – En variant hvor sidens brand og exact match keyword mikses til en slags phrase match, hvor både firmanavn og søgeord indgår i ankerteksten.
- Long anchors – En variant af partial eller phrase match hvor selve ankerteksten udgøres af en længere frase eller en hel sætning i teksten, hvor søgeordet eller dele af søgeordet indgår.
- Co-occurence – Her indgår søgeordet som en del af den sætning, der indeholder ankerteksten, uden at være inkluderet som en del af ankerteksten. Mest optimalt er det at placere søgeordet lige før eller så tæt på ankerteksten som muligt.
Exact match – Søgeordet er ankerteksten
Phrase match – Søgeordet er en del af ankerteksten
Phrase match betyder, at søgeordet eller hele søgefrasen indgår som en del af den ankertekst, du linker hjem til din side med. Tager vi eksemplet fra før med ”ankertekst”, kan vi gøre den samme sætning til et phrase match ved at medtage mere af teksten i sætningen som ankertekst:
Læs her, hvordan du skriver en sikker ankertekst
Det giver et mere naturligt og i øvrigt for læseren meget mere informativ beskrivelse af, hvad det rent faktisk er, de kommer hen til, når de klikker på linket. Denne type ankertekst var tidligere den, som alle SEO-eksperter – og Google selv – fremhævede som den bedste. Netop på grund af den gode brugeroplevelse.
I dag er folk mere forsigtige med at bruge den, netop fordi søgeordet eller søgefrasen er en del af ankerteksten. Det er synd. For lige som med de andre ankerteksttyper er den helt i orden at bruge – så længe du ikke overgør det.
Partial match – dele af søgeordet indgår i ankerteksten
Partial og phrase match er stort set det samme og mange af SEO-eksperterne behandler dem under et. Hos os vælger vi dog at bruge partial match som betegnelse for de tilfælde, hvor du anvender en del af søgeordet eller nogle ord fra søgeordsfrasen som en del af ankerteksten til den side, du linker hjem til.
Her er det vigtigt at huske, at grammatiske bøjninger af søgeordet ikke regnes for et partial match af Google. Google kan godt regne ud, at f.eks. ”ankertekster” og ”ankertekst” er det samme søgeord.
I min verden dækker partial match også f.eks. situationer med omvendt ordstilling. Så hvis du f.eks. vil have din side til at ranke for ”sikre ankertekster”, kan et partial match f.eks. være:
”… på denne side, hvor du kan læse om, hvordan du gør dine ankertekster sikre.”
Branded – firmanavnet er ankerteksten
Forfatternavn – dit navn som ankertekst
Personnavne hører for så vidt også til under brandede ankertekster. Men skal Google i stedet opfatte ankerteksten som et forfatternavn, kræver det, at du står angivet som forfatter til artiklen ved hjælp af den såkaldte rel=”author” tag, der især var meget populær, da Google lige havde lanceret Google Plus.
Indsætter du dit navn som ankertekst til et link til den side, du gerne vil have til at ranke for det søgeord, din tekst handler om, fanger Google sammenhængen ved hjælp af rel=”author” tagget. Understøtter CMS-systemet ikke rel=”author” tagget, anses dit navn som en branded eller måske som en generisk ankertekst.
Personnavne ses oftest brugt som ankertekster i en forfatterboks på siden i forbindelse med gæsteblogindlæg eller artikler, der linker hjem til din egen hjemmeside. Så havde denne guide været udgivet som en artikel på en anden hjemmeside, kunne der have stået en forfatterboks med mit navn som ankertekst:
”Skrevet af Benny Christen Grandahl, partner og Chief Content Officer hos content marketing-bureauet webstextshop.”
Ankerteksten linker så hjem til vores hjemmeside på webtextshop.dk. I teksten i eksemplet etablerer jeg samtidig den naturlige sammenhæng for læserne til det site, mit navn linker til. Google får selvfølgelig sammenhængen gennem rel=”author” tagget på siden.
Naked URL – webadressen er ankerteksten
En nøgen ankertekst udgøres af selve webadressen (URL’en) i klar tekst i artiklen eller blogindlægget. Denne form for ankertekst ses oftest brugt til links, der linker hjem til forsiden på webstedet. Du kan dog også sagtens linke længere ned i sidehierarkiet. Men det ses kun yderst sjældent, fordi det nemt kommer til at se meget grimt og uforståeligt ud. Men omvendt er det selvfølgelig også en måde at skabe ekstra opmærksomhed om linket på.
En ”nøgen ankertekst” til denne side kunne f.eks. se sådan her ud:
”Det kan du læse mere om på https://webtextshop.dk/sikker-ankertekst.”
LSI/Semantiske søgeord – synonymer og beslægtede ord er ankerteksten
LSI står for ”Latent Semantic Indexing”. Det er et begreb, som dækker over synonymer eller semantisk relaterede ord til søgeordet. Det kan både være ankertekster, hvor søgeordet indgår og ankertekster uden søgeordet, men med et synonym eller et semantisk ord i stedet.
Indgår søgeordet, svarer det næsten til partial eller phrase match ankertekster. Det er typisk long tail eller spørgsmål, der er anvendt som søgninger på Google. Tager vi ”ankertekst” som et eksempel, kunne det f.eks. være:
”… i denne artikel, der svarer på spørgsmålet ”Hvad er en ankertekst?”.”
En hurtig genvej til denne form for ankertekster er, at tage de søgeforslag som Google kommer med i listen under søgefeltet, når du skriver et søgeord i søgefeltet.Du kan også bruge de søgefraser, du finder som links til relaterede søgninger nederst på den første side i søgeresultaterne.
Et eksempel på anvendelsen af et synonym eller en semantisk relation kunne være: ”… i denne artikel, der forklarer hvad en cykel med hjælpemotor er for en størrelse”. Her fungerer “cykel med hjælpemotor” som ankertekst for et link, der peger hen til en side med en guide om knallerter.
“Cykel med hjælpemotor” er jo den betegnelse, der anvendes om knallerter i lovtekster. Derved har frasen en semantisk relation til ordet ”knallert”, som er det ord, du ønsker den side du linker til, skal ranke for i Google.
Title tag som ankertekst
En anden variant af phrase match der heller ikke ses brugt så tit, er, at anvende title tag for den side du linker til, som ankertekst i den tekst, du linker til siden fra.
Denne form for ankertekst vil indeholde sidens vigtigste søgeord, hvis du skriver title efter den mest udbredte fremgangsmåde med at nævne det vigtigste søgeord så tidligt i title tag som muligt.
Ville jeg linke til denne artikel fra f.eks. et blogindlæg på LinkedIn, kunne jeg således bruge sidens title tag som ankertekst på denne måde.
”Det har jeg skrevet en guide til, som du kan læse her: Sikre ankertekster — Den komplette guide til at skive ankertekster.”
Google fanger, at der er tale om sidens title, fordi title og ankertekst er ens.
Billedernes Alt-tag som ankertekst
Bruger du billeder som links til din hjemmeside, anser Google teksten i billedets ALT-tag for linkets ankertekst. Da ALT-tag oftest også indeholder det vigtigste søgeord, kan du også se denne form for ankertekst som en afart af phrase match.
Fordelen ved at inkludere søgeordet i ALT-tag teksten er som bekendt, at billedet kan komme til at ranke for søgeordet i billedsøgninger, samt at synshandikappede får en bedre oplevelse med jeres hjemmeside. For at give billedet ekstra vægt i søgeresultaterne, kan du også inkludere søgeordet i billedets title og billedets filnavn.
Billedsøgninger er rimelig populære på Google og kan derfor nemt give dig ekstra trafik til siden. Det kræver ikke nødvendigvis, at billedet kommer først i billedsøgeresultaterne. For er billedet super-relevant for søgeordet og søgehensigten, skal folk nok opdage det. Folk scroller gerne længere efter det rigtige billede, end de gør efter det rigtige søgeresultat i tekstsøgningerne.
No text – Links uden ankertekst
Specialtegn — en anden form for no text ankertekster
En anden udgave af no text ankertekster er at bruge specialtegn i tegnsættet som f.eks. à eller lignende som ankertekst for linket til den side, der linkes hjem til.
Metoden ses sjældent anvendt, da den ikke giver nogen reel information om den side, der linkes hen til. Men har du en beskrivende tekst stående foran eller efter specialtegnet, giver det lige så meget mening som en generisk ankertekst. F.eks:
”Læs mere om sikre ankertekster på webtextshops hjemmeside (à)”
Brand + Exact match – firmanavn plus søgeord som ankertekst
Brand + Exact match er i princippet en variant af phrase match. Her består ankerteksten af jeres brandnavn og så det exact match keyword, som du vil have, den side du linker hjem til, skal ranke for i søgeresultaterne. Et eksempel til denne side kunne være:
”Vi har fundet en rigtig god guide, hvor webtextshop skriver om sikre ankertekster til din linkbuilding.”
Long anchors – ekstra lange ankertekster
Long anchors er endnu en variant af phrase match, hvor selve ankerteksten udgøres af en længere frase eller en hel sætning i teksten, der indeholder søgeordet eller hele eller dele af søgefrasen. Denne form for ankertekst ses tit anvendt ved længere long tail søgeord, som det kan være ekstremt nemt at komme til at ranke for.
Det kan også bare være en hel sætning i teksten på siden. Et eksempel kunne være samme sætning som før – men bare hvor hele sætningen er ankerteksten:
”Vi har fundet en rigtig god guide, hvor webtextshop skriver om sikre ankertekster til din linkbuilding.”
Co-occurence – anvend søgeordet i samme sætning som ankerteksten
En variant af den generiske ankertekst anvender søgeordet eller søgefrasen i samme sætning og helst umiddelbart lige inden selve ankerteksten. Ankerteksten i sig selv kan så være generisk.
Derved udnytter du den såkaldte co-occurence effekt, der betegner anvendelsen af samme eller semantisk beslægtede søgeord på tværs af hjemmesider, der linker til hinanden. Det stammer tilbage fra den såkaldte Google Caffeine-algoritme, som blev implementeret som et af de første skridt mod at gøre Google til en mere semantisk baseret søgemaskine tilbage i sensommeren 2009.
Den er i familie med co-citation, som også var en del af Caffeine-algoritmen. Den giver link-juice til din hjemmeside, ved at hjemmesidens navn eller jeres brand nævnes på andre hjemmesider – vel at mærke uden, at der linkes til jeres website.
Så ved at nævne søgeordet eller søgefrasen umiddelbart lige inden linket, fanger Google sammenhængen og tildeler værdi til det søgeord, som du gerne vil have, den side du linker hjem til, skal ranke for. Et eksempel kunne se sådan ud:
”Vi har fundet en rigtig god guide, hvor webtextshop viser, hvordan du skriver en sikker ankertekst i denne artikel.”
Teknikken fungerer også, hvis ankerteksten placeres i et område af teksten, der indeholder semantisk relaterede ord til søgeordet eller synonymer for dette. Faktisk siger nogle SEO-eksperter, at det virker ekstra godt at omgive ankerteksten med flere stærke søgeord, synonymer og semantiske relaterede ord om det samme emne.
Tip: Lad så vidt muligt andre om at bruge exact match
Netop fordi exact match er den stærkeste indikator for, hvilket søgeord den side der linkes til, bør rangere for i søgeresultaterne, er en overdreven brug af exact match ankertekster den sikre vej til at redde dig en Penguin-straf. Der må helst ikke være for mange exact match links og de bør under ingen omstændigheder være i overtal i forhold til de andre ankerteksttyper.
Vil du sikre dig mod det, bør du helt undgå at bruge exact match ankertekster eller kun bruge dem i meget sjældne tilfælde, de gange hvor du selv kan bestemme din ankertekst. Det kan du f.eks. i den linkbuilding, hvor du selv leverer indhold. Som f.eks. gæsteindlæg og artikler, du får udgivet med link hjem til din egen hjemmeside.
Derved er du mindre sårbar for mere eller mindre velmenende links fra andre hjemmesider, hvor udgiverne linker hjem til din hjemmeside, fordi du har noget godt indhold, de refererer til. Har udgiveren eller skribenten ikke så meget forstand på SEO, kan de meget nemt finde det mest naturligt at bruge et af dine søgeord som exact match ankertekst for linket til din side.
Antallet af links skal også være jævn fordelt
Der må heller ikke være en unaturlig fordeling af links hjem til jeres hjemmeside. Har en enkelt side flere hundrede links og de andre sider næsten ikke nogen, kan I roligt regne med at Google gransker sammenhængen nærmere.
Her spiller især ankerteksterne og kvaliteten af de hjemmesider, der linker til den ene famøse side ind. Er der mange lavkvalitetssider og mange exact match ankertekster i brug, er I faretruende tæt på at få et lap med pingvinluffen.
Den perfekte fordeling af ankerteksttyper
Som allerede nævnt er det det samlede helhedsindtryk, der afgør, hvorvidt Google Penguin straffer for overoptimerede links eller ej. Fordelingen af de forskellige former for ankertekster skal virke naturlig og tilpas varieret.
Netop begrebet ”naturligt” betyder, at du godt kan slippe afsted med at bruge en eller flere typer af ankertekster mere end andre, uden at Google langer en straf ud.
Google ser naturligvis helst, at fordelingen af ankertekster ligger mest på “ikke-optimerede” ankertekster, men du kan sagtens brug exact match søgeord i ankerteksterne, så længe det blot virker naturligt.Det betyder også mindre, hvis brugen af brandede ankertekster forekommer oftere end andre typer. Det virker mere naturligt at referere til en hjemmeside eller et firma med dets navn, end hvis der blev brugt exact match søgeord hver gang.
På samme måde kan I også sagtens slippe afsted med mange generiske ankertekster. De må bare ikke være den eneste form for links. For det ser også mistænkeligt ud.
En naturlig fordeling på de forskellige ankerteksttyper er idealet. Der findes mange bud på, hvilke procentsatser der gælder for anvendelsen af de forskellige typer ankertekster. Men det ene bud synes at være lige så godt som det andet. Så længe det giver en naturlig fordeling og antallet af exact og phrase match ankertekster undgør en mindre procentsats af de samlede ankerteksttyper, synes du at være home safe.
Hold styr på variationen
Bruger I meget linkbuilding eller har du f.eks. en fast ugentlig klumme på et online medie, hvor du må linke hjem til din hjemmeside som en del af betalingen for klummen, er det en god ide at holde lidt regnskab med brugen af ankertekster.
Går du meget op i det, kan du ligefrem bygge et regneark, hvor du fører statistik over, hvor mange af hver type ankertekst, du har brugt. Samtidig kan du gå systematisk frem for hvert enkelt link, så du bruger en ny ankerteksttype hver gang – og så starter forfra, når du er kommet hele raden igennem.
Spring eventuelt exact match og phrase match over og reservér dem til links fra virkelig stærke og velansete domæner. Samtidig undgår du problemer på grund af andres brug af exact match ankertekster hjem til din egen hjemmeside. Det sidste kan du læse mere om andet steds her på siden.
Hold øje med din sides linkprofil
Det er altid en god ide at holde øje med din hjemmesides linkprofil og fordelingen af ankerteksttyper. Det kan du f.eks. gøre med et værktøj som Site Explorer hos ahrefs.com. Derved kan du løbende holde øje med fordelingen af links til alle dine sider på hjemmesiden og enten spotte årsagen til en straf eller måske ligefrem nå at gribe ind i tide, før pingvinen slår til.
Åbn Site Explorer på Ahrefs.com og indtast dit domænenavn. Klik derefter på Anchors under Backlink Profile i menuen til venstre og se så opgørelsen over ankertekster.
Som du kan se i eksemplet herunder, har vi flest Branded ankertekster til webtextshops hjemmeside, samt et par enkelte phrase match ankertekster og en del generiske ankertekster. Ikke en fordeling af ankertekster, der burde give anledning til problemer med Googles Penguin-algoritme.
Vil du have nogle mere konkrete eksempler på gode, sikre ankertekster til siderne på jeres hjemmeside, kan vi levere en række skabeloner og ideer til jer. Vi skriver massevis af ankertekster hver dag i de artikler og det content marketing-indhold, som vi udarbejder for vores kunder. Så vi har stor erfaring i at bruge de forskellige varianter og hjælper jer gerne til at styre uden om en straf fra Googles pingvin.
Kontakt os ved at klikke på Kontakt os-knappen herunder, sende os en mail på info@yes-marketing.dk eller give os et ring på 29 72 55 73.
Hent den gratis
tjekliste med masser af viden, inspiration og idéer til at få flere salg online!
Med baggrund i erfaringerne fra titusindvis af landingssider opbygget af mere end 700 StoryBrand-certificerede guider over hele verden har vi skabt en tjekliste, der finder alle de svage punkter ved både forsiden og de vigtigste landingssider på dit firmas hjemmeside. Det er dem, som koster dig salget.
Test og optimér hver eneste af dine vigtigste sider på hjemmesiden ved at:
- Gennemgå tjeklisten over de 7 kritiske punkter, som de fleste misser
- Regne den pågældende sides score ud og se, hvordan den klarer testen
- Bruge de idéer og den inspiration, du får undervejs, til at forbedre konverteringen
Så kan du hurtigt få øget salget og skabt en bedre oplevelse for de besøgende!