Sådan bruger du content marketing til det indledende salgsarbejde
Kold kanvas har fået navn efter den kanvasmåtte, som ligger i bunden af en boksering.
Sørg for godt indhold som dækker alle jeres målgrupper
Problemet med det meste content marketing er, at det rammer for bredt. Det betyder, at det er alt for sjældent, at indholdet rammer spot on hos den enkelte læser. Men i stedet for kun at producere et stykke content marketing-indhold eller et blogindlæg om hvert af jeres vigtigste søgeord eller jeres vigtigste produktgrupper, kan du derfor med fordel skabe mange forskellige artikler. Hver artikel tager fat i de forskellige problematikker og udfordringer, produktet eller tjenesteydelsen løser, så de er skrevet til hver af jeres målgrupper. Eventuelt kan du også udvikle artikler til de eventuelle undersegmenter, de enkelte målgrupper er opdelt i. Derved kan I målrette indholdet helt præcist til hver eneste målgruppe og dermed ramme meget mere præcist med jeres indhold, end hvis I bare gik efter at producere brede artikler, der ramte så mange som muligt.Sørg for godt indhold for hver enkelt søgehensigt
På samme måde bør du sørge for at producere indhold, der dækker alle de forskellige søgehensigter og betydninger, der kan være for et bestemt søgeord, et bestemt produkt eller en bestemt ydelse. Målret de enkelte stykker indhold meget snævert og husk også at anvende de rigtige semantiske termer og synonymer, så artiklerne kommer til at ranke mere præcist på søgehensigten i søgeresultaterne. Derved kan du producere en vifte af artikler, der hver rammer hver enkelt relevante målgruppe helt præcist, uanset hvilken søgehensigt de har anvendt.Sørg for godt indhold der passer til kunderejsen
Til hver af de stykker indhold der udvikles til målgrupper og søgehensigt, bør du udvikle efterfølgende indhold, som passer til den kunderejse, I har planlagt for den pågældende målgruppe. Derved kan I skubbe de enkelte besøgende videre i deres kunderejse, så de bliver endnu bedre klædt på til at blive kunder hos jer.Hvordan kan I drive folk videre på deres kunderejse?
Tidligere havde du kun mulighed for at føre kunderne videre på deres kunderejse på hjemmesiden ved hele tiden at sørge for, at der var nyt relevant indhold, de kunne klikke sig videre til. Det indhold skubbede dem så videre på vejen mod salget. Endnu bedre var det, hvis du kunne få dem til at tegne abonnement på jeres nyhedsbrev. Derved kunne du komponere en serie af automatiserede mails, som kunne skubbe det enkelte kundeemne videre på kunderejsen. Begge disse muligheder har du stadig, men de er afhængige af, hvorvidt kunden vælger at klikke sig videre eller vælger at tilmelde sig til jeres nyhedsbrev.Retargeting er den intelligente motor til kunderejsen
I dag giver mulighederne for retargeting annoncer på både AdWords og Facebook jer helt nye muligheder for at drive kunderne videre på kunderejsen, uden I er afhængige af, hvad kunderne foretager sig på jeres hjemmeside. Ved at opstille forskellige retargeting-kampagner for de forskellige målgrupper og den opdeling, I har foretaget af indholdet til dem, kan I hele tiden få vist strategiske annoncer for det indhold, som er det mest logiske næste trin, efterhånden som kundeemnet bliver eksponeret for de enkelte artikler, der er udviklet til kunderejsen. De skal selvfølgelig stadig klikke på annoncerne, som bliver vist i søgeresultaterne, på de hjemmesider som er med i Googles AdSense-netværk og på Facebook. Men chancerne er gode for, at de klikker sig videre til jeres næste stykke content marketing, hvis I skaber en fængende annonce for det. Det gør de, fordi de kan huske, at de lige har læst noget interessant om det samme emne hos jer. Så ved at tease det næste stykke indhold i serien, kan I lokke dem videre på kunderejsen. Det betyder, at den dag jeres salgsafdeling får fat i de pågældende kunder, vil det meste af det indledende salgsarbejde være overstået og de enkelte kundeemner vil være væsentlig nemmere at overtale til at købe noget af jer. Det bliver kort sagt nemmere for sælgerne at lukke salget.Skal vi hjælpe jer med strategisk content marketing?
Hos Kommunikations- og marketingbureauet YES! lever og ånder vi for content marketing og udvikler det for mange af nettets webshops og de B2B-virksomheder, der har sendt kold kanvas-salg på pension. I stedet bruger de strategisk indhold, som rammer deres målgruppe præcist og lokker derefter kundeemnerne videre med retargeting annoncer.
Så skal du have hjælp til strategisk content marketing, er det oplagt at tage en snak med os. Klik på Kontakt os-knappen herunder, giv os et ring på 29 72 55 73, eller send os en mail på info@yes-marketing.dk.