Derfor er det ikke firmaet, der er helten i jeres marketingtekster
For hvad gør det jeres kunder til?
Hvordan ser du og dine kollegaer jer selv i forhold til jeres kunder?
I alt for mange firmaer, ser medarbejderne sig selv som heltene– ja, måske ligefrem som superhelte 🦸♂️. For det er jo dem, der redder dagen for kunderne.
Men hvad gør det lige kunderne til❓
Ofre‼
Og hvad sker der med dem, når filmen er slut?
Ja, enten står de med i flokken, som hylder helten 👏🏻. Eller også bliver de kørt væk i en ambulance 🚑. Anden rolle har de ikke i filmen.
Er det, hvad du egentlig ønsker for jeres kunder?
Nej, næppe kørt væk i en ambulance, vel? For så er det godt nok et dårligt produkt 😫, du har solgt dem!
Men at blive hyldet 👏🏻 af dem, lyder ikke så tosset, vel?
Ros og smiger er jo noget, vi alle kan lide 😳. Men får vi for meget, føler vi os uovervindelige, og bliver nemt lidt nonchalante i vores tilgang til kunderne. Og så begynder vi at tage for let på tingene og begynder måske ligefrem at tale ned til dem.
Det er ikke en farbar vej frem, hvis du gerne vil have dit firma til at tiltrække flere kunder, vokse sig større og leve i mange år.
Så hvordan skal dit firma og dine medarbejdere så se sig selv, når I henvender jer til kunderne i jeres salgs- og marketingtekster, tænker du 🤔.
Som guider!
For en guide er en person, der ofte har været det samme i gennem som dem, de hjælper vej – og som derfor ved, hvor skoen 👞 trykker, og hvad der kræves af kundskaber og værktøjer 🛠, for at kunne løse det problem, som forhindrer helten i at opnå det, han eller hun gerne vil 🤸🏻♂️.
Og helten? Ja, det er din kunde.
Den tilgangsvinkel giver dit firma en meget mere empatisk og omsorgsfuld tilgang til kunderne.
For derved kommer dit firma og dine medarbejdere helt automatisk til at fremstå med både en større autoritet og en ydmyghed i den tone, som I kommunikerer med, der gør det lettere for alle – både kunder og dem som overvejer det – at synes godt om jer 💗.
Så hold op med at se jer selv om heltene. Det er kunderne, der er det, og jer der gør dem til det!
Kan du mærke forskellen i dit syn både på dit firma og din kundes rolle i jeres relation til hinanden?
Eller har du brug for hjælp til at få gjort kunden til helten på jeres hjemmeside?
Så klik her: