E-mailmarketing genopfundet !
Forøg effekten af din e‑mailmarketing med HubSpot
E‑mailmarketing er stadig den mest effektive marketingskanal på nettet. Men faktisk kan du både effektivisere indsamlingen af leads og effekten af din e‑mailmarketing betydeligt med HubSpot. Det er et genialt online marketing-system, der indeholder alle værktøjerne til effektivt at tiltrække, fastholde, konvertere og begejstre dine kunder med mulighed for meget bedre segmentering af kundeemnerne.
E‑mailmarketing er uden sidestykke den online marketing-kanal, der skaffer flest kunder til din virksomhed. Hverken Facebook- eller Google Ads-annoncering kommer op på siden af, hvad effektive e‑mailmarketingkampagner kan generere af omsætning.
Problemer er dog oftest, at du sandsynligvis kunne skabe en endnu større omsætning, hvis bare du kunne segmentere emnerne på din e‑mailingliste meget mere præcist. Ja, allerhelst helt ned på det enkelte emne i listen. Derved kunne du skræddersy din e‑mailmarkedsføring helt præcist til hvert enkelt kundeemne – eller bedre indkredse afgrænsede grupper af kundeemner på mailinglisten meget mere nøjagtigt.
Individuel segmentering – en udfordring for den almindelige mailingliste
Problemet er bare, at du oftest ikke har oplysninger nok om det enkelte emne på din e‑mailingliste til, at du kan foretage en så detaljeret segmentering. Det eneste du har, er deres e‑mailadresse og måske deres navn, samt oplysninger om hvilke mails de har åbnet, klikket på og eventuelt også hvilke køb, de har foretaget.
Disse parametre kan du bruge til at foretage en grov segmentering af din e‑mailingliste med, så du f.eks. kan sende opfølgningsmail til alle de kunder, som har købt et bestemt produkt, har klikket på et bestemt link – eller har åbnet, men ikke klikket i en bestemt mail. Det er da bestemt mere effektivt end bare at blive ved med at sende mails til alle modtagere på mailinglisten på en gang.
Men vidste du mere om det enkelte kundeemne på listen, ville du kunne målrette dine mails endnu bedre.
Ville det f.eks. ikke være fedt, hvis du også automatisk have oplysninger om f.eks.:
- det firma, som en given modtager på mailinglisten var ansat i (baseret på domænenavnet i mailen)
- antal ansatte, branche m.v. i det pågældende firma
- hvilke andre sider på hjemmesiden, udover dem du havde linket til fra dine mails, som det enkelte kundeemne havde besøgt
Og havde mulighed for at tilføje noter, oprette opfølgningsopgaver og meget mere på det enkelte emne i mailinglisten.
HubSpot – meget mere end e‑mailmarketing
De muligheder får du med HubSpot. Her oprettes der en post i det indbyggede CRM-system for hver enkelt person, der tilmelder sig din mailingliste. Opgiver vedkommende en firma-mailadresse, får du samtidig helt automatisk alle de tilgængelige firmaoplysninger. Dem henter HubSpot til dig fra forskellige oplysningsbureauer. Altså ved du pludselig alt om, hvor stort firmaet er, hvad de laver, og hvilke brancher de arbejder inden for – og hvilket hovednummer firmaet har.
Kontaktkortet indeholder alle oplysninger om hvert eneste kundeemne i HubSpot.
Samtidig kan du få en oversigt over, hvilke sider på jeres hjemmeside, det enkelte kundeemne har besøgt. Ja, du får ligefrem besked om det, når det sker via det særlige aktivitetsoverblik. Her kan du også følge med i, præcist hvornår det enkelte kundeemne åbner og eventuelt klikker på et link i mailen – samt hvor de befandt sig, da de gjorde det.
Du har også mulighed for at starte personliggjorte e‑mailkampagner til det enkelte kundeemne på mailinglisten ved hjælp af en række prædefinerede skabeloner. Hver skabelon indeholder både fritekstafsnit, du kan udfylde med en personlig besked, samt genanvender de registrerede oplysninger fra CRM-systemet.
Og så kan du naturligvis alt det andet, du også kan i andre CRM-systemer.
Alle leadsgenereringsværktøjer samlet et sted
En lige så stor fordel ved HubSpot er muligheden for at håndtere alle dine lead-genereringsværktøjer i det samme system. Det er slut med at hekse med at få dit slidein- eller popup-system til at spille sammen med dit e‑mailmarketing-system, eller får Facebook’s lead-ads eller chatbots til at sende nye leads det rigtige sted hen.
HubSpot indeholder alle former for leadgenereringsværktøjer og selve lead-håndteringen i et og samme system. Derved kan du både spare tid på at få de forskellige systemer til at snakke samme, nøjes med at installere og vedligeholde et enkelt plugin til leadgenerering på din hjemmeside og spare en masse penge på dyre abonnementer til de forskellige leadgenereringsværktøjer.
Koster mindre, end du tror
Det bedste er, at HubSpot koster mindre, end du tror. Faktisk kan du komme i gang med en branded version helt gratis – og fra 350 kroner om måneden pr. bruger slipper du for brandingen på mails, chatbokse, slideins og formularer, og får adgang til alle de funktioner, et lille eller mellemstort firma behøver.
Det er lige omkring en tredjedel af brugerprisen for et tilsvarende CRM-system, der kan det samme som HubSpot – og så får du lead-generering, e‑mailmarketingsystem og meget mere med gratis oven i.
Vil du vide mere om HubSpot?
Vil du vide mere om HubSpot? Så læs mere på vores HubSpot-side eller kontakt os ved at klikke på Kontakt os-knappen herunder. Du kan også bare ringe direkte på 29 72 55 73, eller booke et onlinemøde med det samme.
Kommunikations- og marketingbureauet YES! er
Lad os så komme i gang!
Book online møde om HubSpot nu!
Vil du også have en mere intelligent content- og e‑mailmarketing, der effektivt og målrettet kan tiltrække, fastholde, konvertere og begejstre kunder gennem skræddersyet markedsføring og salg? Så kontakt os i dag, eller book et online møde med os nu!