Kunderne køber kun produkter, de forstår!
Du ved sikkert godt, det er vigtigt med en flot designet og SEO-optimeret hjemmeside, der svarer hurtigt. Du har sikkert også tænkt grundigt over det, du skriver både på hjemmesiden og i din email-marketing. Alligevel synes du ikke, du får henvendelser nok fra hverken din hjemmeside eller din online marketing. Hvad er det, der er galt?
Du kender det sikkert godt!
Du har en hjemmeside, som du har fået sat rigtig flot op af en dygtig webdesigner. Men der kommer ikke særlige mange besøgende. Og de få besøgende der kommer, henvender sig ikke til jer.
Derfor hyrer du en SEO-ekspert til at lave en hel masse SEO-optimering, så I kan komme højere op i søgeresultaterne. Efter et stykke tid giver det nogle flere besøgende på hjemmesiden. Men stadig ingen henvendelser.
SEO-eksperten sælger dig også lige noget linkbuilding fra nogle stærke domæner inden for din branche. Det får Google til at få mere tillid til jeres hjemmeside, så I får endnu bedre placeringer i søgeresultaterne. Det lidt flere besøgende igen. Men stadig ingen eller forbavsende få henvendelser.
Så fortæller en af dine gode venner dig, at den både er helt galt med hastigheden på hjemmesiden. Samtidig siger han, du skal gøre noget mere for at formularer og knapper bliver mere synlige for de besøgende.
Derfor hyrer du en optimeringsekspert, der kan gøre hjemmesiden hurtigere. Og en konverteringsekspert, der justerer webdesignet og placeringen af de forskellige elementer på siden. Derved bliver det tydeligere for de besøgende at se, hvad det er, du gerne vil have dem til at gøre.
Men der er stadig alt for få, der henvender sig. Derfor sidder du tilbage med en følelse af, at du ikke rigtig har fået fuld valuta for de mange penge, du efterhånden har investeret i din hjemmeside.
Folk køber kun noget, de kan forstå
Hvis det ikke nytter noget at få flere besøgende forbi din hjemmeside, kan årsagen meget vel være det, der står på hjemmesiden.
For kan folk ikke gennemskue, hvad det er dit firma kan hjælpe dem med, køber de ikke noget af dig.
Det skyldes, at den del af vores hjerne, der træffer alle beslutninger, altid:
- Fokuserer på at holde dig i live
- Vælger det, den først kan forstå
Derfor skal du gøre det ekstremt nemt for de besøgende at finde ud af, hvad det er, dit firma laver. Det øger chancerne for, at de vælger dig. Og kan du samtidig få det, du sælger, til at se ud som noget, der er vigtigt for den pågældendes overlevelse, tryghed eller anseelse? Jamen, så er det endnu mere sandsynligt, at de vælger dit firma.
Hvad er det, der går galt?
Men at skrive teksten på hjemmesiden, så den er let at forstå for de besøgende, er bare ikke helt så let, som det lyder. Heller ikke, selv om du synes, du har gjort dig umage med formuleringen af teksten. For tit kan du slet ikke se, den er gal, fordi:
- Indsigtens forbandelse forhindrer dig I at huske, hvad der var vigtigt at få at vide, dengang du ikke vidste særlig meget om jeres fagområde. Derfor virker det, du skriver ikke relevant for de besøgende.
- Du er bange for at skrive noget, der jager kunderne væk. Derfor kommer dine tekster til at lyde alt for vage og intetsigende i deres formuleringer. Ja, de bliver nærmest til en slags hvid støj, folk har glemt efter 2 minutter.
- Du skriver det samme som alle andre i branchen, fordi du forventer, at det er det kunderne gerne vil høre, og at det er det, som skaber salget for alle dine konkurrenter. Derved kommer du til at lyde som alle andre.
- Du er bange for, at konkurrenterne griner af dig, fordi du kun skriver om de allermest grundlæggende ting, og ikke alt det avancerede, I kan. Derved bliver det, der står, alt for svært for nye kunder.
- Du gerne vil lyde frisk og smart på hjemmesiden og i dine markedsføringskampagner. Derfor bruger du en masse marketingflosker i teksterne, som folk enten filtrerer fra, eller bliver irriterede over at læse.
Alt sammen er det med til at forplumre forståelsen for de besøgende, der måske kommer ind på dit firmas hjemmeside for første gang. De aner måske slet intet om, hvad dit firma laver, eller hvad det kan hjælpe dem med – og frustreres over, at de ikke kan finde ud af det, selv om de læser hjemmesiden.
Nej, I er nok for nogle helt andre end dem!
I den sidste ende handler det om kunderne og ikke om jer
Når alt kommer til alt, handler alt det, du har stående på dit firmas hjemmeside om at give kunderne en god oplevelse af deres besøg. Det giver du dem, ved at skrive klart og tydeligt, så de kan forstå det. Og ved at give dem noget af værdi, som de kan bruge i hverdagen. Det viser dem, hvad de får ud af at arbejde sammen med jer.
Så sørg for, at det der står, er så let at forstå, og så relevant som muligt for de besøgende. Det er faktisk sværere at gøre, end det lyder.
Men heldigvis kan vi hjælpe jer!
Derfor reagerer kunderne ikke på din online marketing!
Uklare budskaber og svært forståelige eller intetsigende tekster på din hjemmeside og i din email-marketing, er kun en af grundende til, folk ikke reagerer på din online markedsføring.
I denne e‑bog får du:
- de 6 mest almindelige grunde til, at kunderne ikke reagerer
- opskriften på, hvordan du skaber en kunderejse, der virker
- hvor nemt du kan komme i gang med at skrive bedre
Hold op med at kaste penge efter markedsføringskampagner og indhold på hjemmesiden, der forvirrer kunderne, og ikke giver dig nogle salg!
Hent e‑bogen her, og lær hvordan du skaber en kunderejse med klare budskaber, dine kunder kan forstå, og som får dem til at reagere!