7 ud af 10 danskere vægter gode produkttekster over pris og leverings-omkostninger!
Danskerne vægter produkttekster over pris og logistik- og transportfirmaet Bring’s undersøgelse af nordiske e‑kunder bekræfter den tendens, vi har set hos vores kunder. Et sats på gode produkttekster og ordentlige billeder betaler sig og øger ordremængden og størrelsen af hver ordre med næsten øjeblikkelig virkning. For selv om vi ikke gider læse noget på nettet, så tæller hvert et ord, når vi skal købe noget.
Tekst! Alle hader at læse noget på nettet! Men når vi skal købe noget, så gør god produktinformation og relevante billeder hele forskellen for danske forbrugere, når vi skal vælge netbutik. For vi vil gerne sikre os, at vi ikke køber katten i sækken og have svar på alle vores tvivlsspørgsmål, før vi vælger produktet!
Derfor vælger vi de netbutikker, hvor vi kan
- læse så meget relevant som muligt om produktet
- få så mange detaljer og egenskaber om produktet som muligt
- se billeder, der viser produktet ordentligt — og gerne fra flere forskellige vinkler og forstørrelser
Skuffer din netbutik på en af disse vigtige punkter, bliver du nemt valgt fra — også selv om du er billigere eller tilbyder fri fragt.
For det du skriver i produktteksten vidner om, at hvor meget kendskab I har til produktet — og ingen gider købe noget af nogen, der ikke kan besvare kundernes spørgsmål. Så kopierer du bare producentens standardtekst, skyder du dig dobbelt i foden: Du bliver både straffet for duplicate content af Google og fremstår som uvidende over for kunden omkring det pågældende produkt.
Få flere gode tips til at skrive produkttekster her.
At skrive at prisen er skarp sælger ingenting
Så det er bestemt ikke ligegyldigt, hvad du skriver — og de store tillægsord og smarte sælger-vendinger kan du godt lade ligge i skuffen. De sælger ikke noget, men jager nærmere kunderne væk. For hvad hjælper det kunden, at du skriver at prisen er skarp, hvis du ikke kan give dem en god grund til at købe produktet.
Ved at gøre den visuelle og tekstlige information så detaljeret som muligt, giver du kunderne et bedre vurderingsgrundlag for køb.
Jo flere sælgersmarte vendinger og store tillægsord du bruger, jo mere utroværdig virker du. Ingen ønsker at blive oversolgt til eller antaget for nemme at narre — og det er, hvad du udstråler, når du vælger den slags ord.
Det kunden vil vide, er, om produktet:
- kan løse det problem eller de udfordringer, kunden står med
- kan bruges på den måde, kunden forestiller sig
- har de egenskaber — f.eks. størrelse — som kunden har brug for
- kan fås i flere varianter — f.eks. størrelse eller farve
Kort sagt, skal produktteksten besvare alle de spørgsmål, den besøgende sidder med. Kan du det og måske tilmed give et par tip til, hvordan de får mest muligt ud at produktet, mangedobler du chancerne for, at den besøgende bliver til kunde hos dig.
Mindsker presset på kundeservice
Samtidig mindsker gode produkttekster antallet af henvendelser til webshoppens kundesupport. For når teksterne besvarer alle de spørgsmål, som kunderne har, er deres næste logiske skridt at lægge varen i indkøbskurven og betale — ikke at stille spørgsmål til kundeservice.
Så gode produkttekster — og gode billeder — er den direkte genvej til et salg!
Vores kunder bekræfter det
Bring’s undersøgelse bekræfter det, flere af vores kunder allerede har oplevet på egen webshop. At gode, saglige og ærlige produkttekster, der giver relevante informationer og tips og tricks til brugen af produktet, er det, der lukket salget.
Hør blot:
“Hos Scandia Trading har vi fundet ud af, hvor meget unikke tekster betyder, hvad enten det handler om guides, kategoribeskrivelser eller produkttekster. Ikke bare for Google, men også for shoppens kunder.
Tekstarbejdet går målrettet efter at skabe netop en god og informativ kundeoplevelse fremfor at være skrevet primært for at få sexshop.dk til at ranke bedre på Google.”
Tommy Jensen, CEO, Scandia Trading
Den hurtige vej til bedre produkttekster
Kunne du tænke dig at høre mere om, hvordan du får bedre produkttekster på din webshop, så kontakt os i dag — og få et godt tilbud på produkt- og andre tekster, der konverterer besøgende til kunder i din forretning!