Sådan understøtter du læserens læringsstil i din tekst
Skal kunderne overbevises af dine salgstekster, er det vigtigt, at du understøtter de forskellige læringsstile i din tekst. Læs her, hvordan du gør det!
Når vi skal lære noget nyt, skal:
👀 Nogle se det — eller kunne se det for sig — for at lære noget nyt — de er visuelle
👂🏻 Andre vil helst høre det forklaret, for at de kan forstå det — de er auditive
🧩 Andre igen skal gøre det og have tingene i hånden, for at lære — de er kinæstetiske
Vi kan sagtens lære noget på alle 3 måder. Men der er altid en, som er den bedste for netop dig 💘.
Tekst understøtter den auditive læringsstil
Omkring 40 procent lærer bedst visuelt, 20 procent er auditive og 40 procent er kinæstetiske.
Problemet er, at tekst understøtter den 👂🏻auditive læringsstil. For når du læser, siger du jo ordene højt oppe i hjernen.
Desværre er det den læringsstil, færrest lærer bedst ved. Derfor er du nødt til at skrive, så din tekst også understøtter de andre to læringsstile.
Understøt den visuelle læringsstil
For at understøtte den 👀 visuelle læringsstil kan du f.eks. bruge konkrete ord og vendinger. De er nemmere at se for sig end abstrakte ord og begreber. Eller give en visuel beskrivelse af udbyttet af dit produkt:
F.eks. “Med en fibernetforbindelse kan hele familien streame film, spille online og surfe på nettet, uden at billede, lyd eller hjemmesider hakker i det.”
Endelig kan du inkludere en video. Den giver samtidig noget til den auditive læringsstil. Ellers bliver den kun understøttet af teksten.
Understøt den kinæstetiske læringsstil
Skal du understøtte den 🧩 🖐🏻kinæstetiske læringsstil, kan du f.eks beskrive, hvordan dit produkt føles, dufter, smager og lyder. Altså bruge ekstra mange sanseord i teksten.
Du kan også indsætte sliders med eksempelvis argumenter for at købe produktet, som den besøgende kan swipe sig igennem.
Gør det nemmere at forstå dine budskaber
På den måde aktiverer du hver af de 3 læringsstile. Det gør det nemmere for alle at forstå dine budskaber og argumenter. Derved er der større chance for, at folk køber dit produkt.
Du kan også undersøge, hvilken læringsstil der passer bedst til din målgruppe. Derved kan du gøre din tekst ekstra let at forstå argumenter og budskaber i for netop dem, du helst vil have som kunder.
Vil du vide hvordan, du finder ud af, hvilken læringsstil der er den rigtige for netop dine kunder? Så klik på knappen nedenfor.